Strona główna serwisu Strona główna forum

  Grupa:  Zupa storczykowa

 Temat:  etylen a suszone grzyby
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Tadeusz Gałkowski
E-mail: tadeusz.galkowski@wp.pl
Data: wtorek, 19 września 2006 15:16:45
Jest to moja pierwsza wiadomość na tym forum i chciałbym serdecznie się z wszystkimi przywitać. Jestem zupełnie początkującym miłośnikiem storczyków, bez doświadczeń, jedynie z garścią wiadomości zdobytych m.in. na tej stronie internetowej.
Mój Phalenopsis chyba niedługo zrzuci jeden z trzech kwiatów. Kwiat ten, najniższy na łodydze, jest już drugi dzień zwiotczały. Zauważyłem to rano po nocy, gdy od wieczora poprzedniego dnia w kuchni na uchylonym piekarniku suszyły się grzyby. Piekarnik był włączony wieczorem, a następnie owego dnia przed południem, kiedy to zauważyłem więdnięcie storczyka. Wiem, że storczyki nie znoszą obecności owoców, zwłaszcza jabłek, w tym samym pomieszczeniu. Ale czy wydzielający się z dojrzewających owoców etylen, szkodliwy dla storczyków, wydzielany jest też przez suszące się grzyby?
Drugim czynnikiem, który też biorę pod uwagę, jest podlanie storczyka właśnie w poprzednim dniu. Kupiony trzy tygodnie wcześniej, nie był przeze mnie podlewany od dwóch tygodni, aż wetknięty w podłoże patyczek nie okazał się suchy. Korzenie w doniczce miało szaro-seledynowy kolor, ale ponieważ brak mi doświadczenia, nie powiem czy była już pora na podlewanie, czy jeszcze nie. Szybkość tego zwiędnięcia i brak innych widocznych dla mnie objawów wskazuje moim zdaniem na czynnik inny niż przelanie czy przesuszenie. Ale będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady i zalecenia.
Pozdrawiam,
TG

Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Andrzej Bucior
E-mail: andrzej.m.b@wp.pl
Data: wtorek, 19 września 2006 22:18:07

1 - Po pierwsze jak na "Początkującego" wiadomości Pan troszkę ma.
2 - Jako, że w tym okresie grzyby wszędzie ... a zapach rzeczywiście też przy suszeniu mają (!)... może i szkodzić naszym kwiatkom...???