Strona główna serwisu Strona główna forum

  Grupa:  Zupa storczykowa

 Temat:  Dendrobium - jaka to choroba i jak sobie z nią poradzić?
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Agata
E-mail: psymu@poczta.onet.pl
Data: wtorek, 12 lutego 2008 22:35:16
Kupiłam kilka dni temu przecudny storczyk dendrobium Spring Dream "Kumiko". Jeden jego liść był już żółty z plamami i sprzedawca stwierdził, że po prostu trzeba go oderwać. Tak też zrobiłam, ale następne powoli też zaczynają się takie robić (już trzeci z kolei). Obawiam się, że to jakaś choroba lub roztocza (przędziorek?) - choć stworzeń raczej nie mogę dojrzeć. Jestem stosunkowo zielona w sprawach storczyków (zaczęłam czytać dopiero od tego dendrobium - czyli od soboty). Bardzo zależy mi na tym, aby go nie stracić. Pomóżcie!




Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Łukasz Musiałek
E-mail: 999lukasz@interia.pl
Data: poniedziałek, 18 lutego 2008 01:00:30
Ja bym raczej stawiał na to że to nie choroba. podejrzewam że wszystkie liście się takie zrobią i opadną SAME!
to jest całkowicie normalne u dendrobium typu nobile. Poprostu będie bazlistna psbl.
pozdrawiam
Łukasz

Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Jarek Sułek
E-mail: motylik@poczta.onet.pl
Data: poniedziałek, 18 lutego 2008 07:32:01
Witam !
Na drugim - zielonym liściu zauważyłem zmiany przypominające chorobę grzybową - być może roślina została przelana i wychłodzona - co w konsekwencji mogło wywołać te zmiany.Na wszelki wypadek radziłbym przesuszyć trochę roślinę i potraktować ją preparatem - Biosept - życzę powodzenia!- Jarek z Kielc.

Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Agata
E-mail: psymu@poczta.onet.pl
Data: środa, 20 lutego 2008 18:54:03
Rzeczywiście ta kwitnąca łodyga została już prawie zupełnie bez liści. Natomiast pozostałe liście są - niektóre z brązowymi plamami na spodzie, a inne też jakby w jaśniejszych plamach. To ta choroba grzybowa? Byłoby głupio
Pozdrawiam
Agata




Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Jarek Sułek
E-mail: motylik@poczta.onet.pl