Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Cambria-czy któreś z tych korzeni są zdrowe?
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Ela
E-mail: lisu_19@interia.pl
Data: niedziela, 15 czerwca 2008 00:10:42
Witam serdecznie i bardzo proszę o pomoc w wyselekcjonowaniu zdrowych korzeni tej roślinki. Jest to moja jedyna cambria, którą kupiłam na allegro więc nie mam doświadczenia i okazało się, że ma ziemiórki i inne szkodniki glebowe. Spryskałam diazolem i robaki zniknęły ale przy przesadzaniu zauważyłam że korzenie wyglądają nie za ciekawie. Większość jest brązowa, ale część po wyschnięciu robi się biała, więc chyba tak jak trzeba. Oprócz tego jednego małego zielonego korzonka, który widać na zdjęciu to reszty nie jestem pewna. Obcinać wszystkie oprócz małego czy któreś jednak można zostawić? Są takie szkliste bo myłam dokładnie od tych wstrętnych robali i się napiły chyba Boję się, że obetnę coś zdrowego i tylko zaszkodzę.
Pozdrawiam i czekam na radę.

Autor: Emilia
E-mail:  
Data: niedziela, 15 czerwca 2008 07:16:05
Witam,korzenie wyglądają na zdrowe-takiego właśnie koloru są po pewnym czasie,jedynie stożek wzrostu korzenia jest zielony,a póżniej otacza się welamenem i przybiera z czasem kolor biały,beżowy,lekko brązowy.Najlepiej jest stwierdzić,czy korzenie są zdrowe sprawdzająć czy są miękkie,jakby puste w środku,takie "kapciowate" ,to wtedy trzeba je usunąć ,zdrowe natomiast powinny być twarde i posiadać w środku tkankę.Pozdrawiam

Autor: Ela
E-mail:  
Data: poniedziałek, 16 czerwca 2008 14:59:17