Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Barbel Hohn HO 0028
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Dorota
E-mail: dorota.gosia@vp.pl
Data: niedziela, 6 lutego 2011 23:11:14
Nie znam się na uprawie storczyków. Ten okaz, już przekwitający jak sądzę, otrzymałam niedawno w prezencie i nie chciałabym go zmarnować. Nazwa: Barbel Hohn HO 0028 (www.orchideen-holm.de) Ale w przełożeniu na polski nie mogę znaleźć odnośnika. Znalazłam w Państwa galerii Zygopentalum mackayi - ale ten mój storczyk w ogóle nie pachnie. Proszę o wskazówki co do uprawy i z góry serdecznie dziękuję

Autor: Marta
E-mail:  
Data: poniedziałek, 7 lutego 2011 09:54:21
Proszę uprawiać jak zygopetalum. Prawie napewno pachniał, z tym że w określonych godzinach. Przydały by się zdjęcia całej rośliny i wierzchniej warstwy podłoża. Proszę też przetrzeć liście wacikiem dla ochrony przed przędziorkami, no i czytać, czytać, czytać. Na początek arkusz uprawy - storczyki dla początkujących, o przędziorkach, które uwielbiają jego miękkie listki i ogólne zasady uprawy. Storczyki są dość łatwe w uprawie ale kilka zasad musi być spełnionych. Marta

Autor: Dorota
E-mail: dorota.gosia@vp.pl
Data: poniedziałek, 7 lutego 2011 15:43:53
Dziękuję bardzo za informację. Przesyłam dodatkowe zdjęcia. Martwią mnie czarne plamki przy podłożu na jednej z odnóg, ale storczyk już je miał jak go otrzymałam.

Autor: Elżbieta Ziąbkowska
E-mail: jaeuterpe@gmail.com
Data: wtorek, 8 lutego 2011 11:47:55
Witam.Co do identyfikacji.Mam Zygopetalum mackai i moje ma listki dłuższe,przewieszające i cieńsze.Kwiat podobny,jednak nieco inny.

Autor: marek
E-mail: m.siwik@wp.pl
Data: wtorek, 8 lutego 2011 23:04:11
Wg. informacji hodowcy, jest to nieopatentowany jako odmiana klon zygopetalum. Hodowca na swojej stronie zapewnia że pachnący. Zatem spokojnie. Zygopetala najintensywniej pachną w letnie. ciepłe i słoneczne popołudnia a że kwitną chętnie więc spokojnie zaczekaj...

Powrót do grupy