Strona główna serwisu Strona główna forum

  Grupa:  Zupa storczykowa

 Temat:  proszę o identyfikacjie, czy to jest szkodnik ?
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: joanna
E-mail: joanna.m@poczta.fm
Data: piątek, 8 lipca 2005 16:47:59
Witam,
otrzymałam właśnie brassoepilaelie, ale w korzeniach znalazłam coś takiego [ proszę zerknąć na zdjęcie], czy mam się o co martwić, co zmożna tym zrobić, jak z tym walczyć ?
Proszę o pomoc, z góry dziękuje, joanna


Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Michał F.
E-mail: bio44@wp.pl
Data: piątek, 8 lipca 2005 20:19:49
Witam!
Nie znam się dokładnie na szkodnikach, grzybach i chorobach wirusowych, ale radzę Pani to szybko usunąć. Korzenie, na których jest ten grzyb ( tak mi się wydaje ) też radzę usunąć. Może się to rozprzeszczenić przez grzybnię. Oczywiście jeśli to nie jaja jakiś szkodników. Będzie lepiej, żeby Pani poczekała na rady bardziej doświadczonych w tym temacie. Dużo roślin prowadzi symbioze z różnymi organizmami. Życzę wyleczenia tej Brassoepilaelie. O ile ta roślina jest chora. Pozdrawiam wszystkich - Michał.

Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: joanna
E-mail: joanna.m@poczta.fm
Data: piątek, 8 lipca 2005 21:09:49
Bardzo dziękuje za radę. W pewnym sensie juz usunełam to "żółte coś" opłukując korzenie pod bierzącą wodą. Niestety nie wiele to pomogło, część odpadła, ale sa jeszcze mniejsze ilości, w związku z tym proszę nadal o radę, co robic ?

Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Karolina
E-mail: ckarus@gazeta.pl
Data: piątek, 8 lipca 2005 22:58:55
Witam!