Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Ratunek dla dendrobium
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Anka P.
E-mail:  
Data: wtorek, 31 stycznia 2006 16:02:17
Witam!

Mam kłopot z moim dendrobium (nie wiem jakie to-na ulotce włożonej do doniczki był tylko napis "dendrobium"). Na pewien czas zostawiłam kwiaty pod opieką mojego taty, który delikatnie mówiąc przesadził z podlewaniem. Dendrobium, które do tej pory rosło bardzo ładnie (wszystkie liście były żywozielone, sztywne i ogólnie bardzo ładne) teraz zaczęło zółknąć, zaczęły odpadać liście... po prostu umiera. Jestem bardzo początkująca, nie wiem jak ocalić roślinkę, a nie chciałabym jej stracić. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Będe wdzięczna za wszelkie porady.

Pozdrawiam
Anka

Autor: Krystyna Linke
E-mail:  
Data: środa, 1 lutego 2006 15:52:32
Na forum strony www.storczyki.org.pl w wyszukiwarce proszę wpisać hasło dendrobium i jest tam dużo postów na temat żółknących i opadających liści.
Ja mam ten sam problem. Kupiłam piękny, kwitnący okaz kilka dni temu i pewnie był przechłodzony. Liśie i kwiaty żółkną z dnia na dzień. Jeszcze nie odpadają ale wygląda na to że nic się nie da zrobić. Korzenie wprawdzie są zdrowe ale jeżeli zżółkną pędy to nie wypuszczą nowego. Mogę tylko czekać. To już drugie takie dendrobium .Ale poprzedni kupiłam latem. Ta odmiana z żółtozielonymi kwiatami z ciemnofioletową warżką zachwyci każdego chociaż nie jest tani.
Ale cóż ?

Autor: Anka P.
E-mail:  
Data: czwartek, 2 lutego 2006 20:35:32
Dziękuję ślicznie za odpowiedź. Mam nadziję, że mój kwiatek da się jeszcze odratować, a i pani kwiat jakoś przeżyje.

Autor: Piotr Bałdyga
E-mail: baltyk@kowalska-stiasny.com.pl
Data: piątek, 3 lutego 2006 16:13:46
To zielone Dendrobium to pewnie Anna Green

http://www.cameleon.prodion.nl/gb/detail.php?s_c=4&fr=s&id=11

pozdrawiam,
Piotr

Autor: Krystyna Linke
E-mail:  
Data: sobota, 4 lutego 2006 11:25:50
Tak to własnie takie dendrobium. Piękne.
Dziękuję
Krystyna