Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Pomocy-załamanie nerwowe po obejrzeniu prezentacji Dendrobium griffitthianum P A
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Małgorzata Borzęcka
E-mail: mabba@poczta.fm
Data: poniedziałek, 27 marca 2006 19:37:50
Witam
Jestem początkującą miłośniczką storczyków, która buduje sobie orchidarium.
Swoją przygodę ze storczykami rozpoczęłam od dokładnej lektury książek P Krystyny Oszkinis. P Brigitte Goede oraz książki P T. Kubala, T.Kusibab, D.L.Szlachetko .
W swoim orchidarium chciałabym mieć storczyki ciepłolubne nie przechodzące okresu spoczynku.
Dlatego też postanowiłam szukać storczyków z rejonu Malezji, Nowej Gwinei, Filipin, Tajlandii, Indonezji, Wietnamu, Birmy, Indii.
Ponieważ dane dotyczące uprawy w tych trzech książkach są miejscami zupełnie sprzeczne np.
Angraecum Sesquipedale ;
Kubala- łatwy do uprawy parapetowej nie ma okresu spoczynku
Informacje odnośnie uprawy Angraecum Sesquipedale zaczerpnęłam z książki T. Kubala, T.Kusibab, D.L.Szlachetko wydanie 2004r. Orchidee-amatorska uprawa storczyków
tabela na stronie 44
-Storczyki odpowiednie do uprawy w warunkach domowych i ich najważniejsze wymagania
Goede ; trudny do uprawy ma okres spoczynku
Oszkinis - ma okres spoczynku średnia temperatura dnia wynosi18- 24C w nocy 13 -15C

Coelogyne Panduratum ;
Goede bardzo trudny!!!
Kubala- łatwy do uprawy parapetowej!!
Oszkinis ; temp dzień 18- 24C
temp noc - 13 - 15,5C!!!!!

Znalazłam sobie Jay’s Internet Orchid Encyklopedia potratowałam ją jak przewodnik. Przejrzałam całą i wybrałam sobie storczyki z tego rejonu odpowiadające tym warunkom tzn - storczyki ciepłolubne nie przechodzące okresu spoczynku. no i tu cały problem .

Dendrobium griffitthianum według encyklopedii Jay’s Orchid pochodzi z Birmy i Tajlandii nie przechodzi okresu spoczynku wymaga stosunkowo dużo światła.

Pani Anna zaś napisała- Kwitnienie następuje po suchym, zimowym okresie spoczynku.