Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Prezentacje

Temat:  Cattleya - hybryda
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Daria Dziąbek
E-mail: dariade@o2.pl
Data: poniedziałek, 3 września 2007 16:00:21
Witam serdecznie,
A oto moja pierwsza kwitnąca Cattleya. Nie mam doświadczenia z tym rodzajem, więc tym bardziej się cieszę, że u mnie zakwitła.

Kupiona była rok temu, przekwitnięta, ale w dobrym stanie. W tym roku wypuściła dwie nowe pseudobulwy, z czego jedna wytworzyła kwiaty. Stoi na pd-wsch. parapecie w pobliżu otwartego okna. Tak więc w czasie wzrostu nowych pseudobulw i wytwarzania pąków miała kilkustopniowe różnice w temperaturze w dzień i w nocy (nie wiem jakie, bo nie mam akurat termometru.

Kwiaty utrzymały się na roślinie przez 6 tygodni, początkowo zielonkawo-białe, potem białe z lekkim muśnięciem różu na warżce, aż w końcu czysto białe. O zapachu konwaliowo-jaśminowym, najsilniejszym do południa.
A oto i ona…

Podrawiam wszystkich Storczykomaniaków
D.

Autor: Kamila Irie
E-mail:  
Data: poniedziałek, 3 września 2007 17:41:18
Unikatowa Bardzo rzadko spotyka sie Cattleye o niemalze czysto snieznobialym wybarwieniu bez dodatku innych kolorow - mila niespodzianka

Autor: Kasia
E-mail:  
Data: poniedziałek, 3 września 2007 17:44:34
Ślicznotka

Autor: Andrzej Bucior
E-mail: andrzej.m.b@wp.pl
Data: poniedziałek, 3 września 2007 22:33:48
Przepiękne, długokwitnące i pachnące. Same pozytywy. Warto taką katleję mieć.
Gratuluję i pozdrawiam, Andrzej.

Autor: Piotr Bałdyga
E-mail: baltyk@kowalska-stiasny.com.pl
Data: wtorek, 4 września 2007 10:58:01
Witam,
widzę, że cierpliwość się opłaciła. Gratuluję kwitnienia i dziękuję za prezentację zdjęć. Teraz wiem, że mamy rośliny bliźniacze. Moja od maja wypuściła dwa przyrosty i idą następne, bardzo chętnie się rozgałęzia. Wczoraj wniosłem ją do mieszkania po "wakacjach" na balkonie. Czekam na zawiązanie się pąków.

pozdrawiam,
Piotr

Autor: Daria Dziąbek
E-mail: dariade@o2.pl
Data: wtorek, 4 września 2007 12:49:18