Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  po podlaniu...
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Kamila
E-mail:  
Data: czwartek, 27 marca 2008 11:38:24
Podlałam swojego phalaenopsis tydzień temu i do tej pory od połowy doniczki na jej ściankach są kropelki wody.Troche mnie to martwi bo jestem początkująca a wiem że storczyki podlewa się raz na tydzień po przeschnięciu. Czy taki długie utrzymywanie sie wilgoci w podłożu nie zaszkodzi mojemu storczykowi?Co dalej robić czekać aż przeschnie czy wymienić podłoże na nowe? Jakie?
Muszę zaznaczyc że to jest świeżo kupiony storczyk i stoi na półniocnym oknie.

Autor: PESTKA@
E-mail:  
Data: czwartek, 27 marca 2008 13:51:26
Drobinki wody w doniczce to para,która sie osadza.Czestotlowość podlewania storczyka zalezy od tego kiedy jest mu to zeczywiscie potrzebne....nie ma twardej regoły ,ze co tydzień skoro korzenie są jeszcze zielone.Korzenie w doniczce powinny byc jasne z szarym nalotem(mozna na forum sobie pooglądać i poczytać)Ja bym ziemi nie wymieniała przynajmniej narazie no ..daj mu czas aby spokojnie sobie przesechł.Są dni ,ze podlewam storczyki po dwóch tygodniach,bo wlasnie wtedy tego potzrebują.Wszystko zalezy od temperatury w domu i wilgotności otoczenia.Podlej storczyka dopiero wtedy kiedy doniczka bedzie wyraźnie lżejsza i podloże z korzeniami zmieni kolor na jaśniejszy.Storczyka lepiej przesuszyć niz go przelać,Ja też jestem początkująca co prawda mam już w kolekcji 9 falków,ale caly czas sie ucze.Jak storczyk troche postoi u ciebie i sie zaaklimatyzuje mozesz wyciągnac go z doniczki i sprawdzic system korzeniowy,wtedy bedziesz dokladnie wiedziala czy stroczyk ma zeczywiście za mokro i czy korzonki mu nie gniją Wszystkie wiadomości znajdziesz na forum,a to czego nie wiesz ,,pytaj,,tu są wspaniali ludzie ,ktorzy Ci pomogą i doradzą.Powodzenia w uprawie i witaj wsród milośników Aldona.

Autor: Monika B.
E-mail:  
Data: czwartek, 27 marca 2008 14:06:18