Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Robaki w orchidarium
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Agata Rapacz
E-mail: agata.rapacz@gmx.at
Data: niedziela, 19 czerwca 2011 18:12:36
Witam.Poniewaz jestem zielona jesli chodzi o wszelkiego typu robactwo (jakos na szczescie mnie to szczesliwie omijalo), chcialam zasiegnac Waszej rady.Po moim orchidarium spaceruja chmarnie niewielkie srebrne robaczki.Czy wiecie moze co to za cho....two? Probowalam zrobic zdjecie, ale toto nie dosc, ze szybkie, to jeszcze tyciutenkie.Wiec za jakosc zdjec przepraszam.Pozdrawiam Agata

Data: niedziela, 19 czerwca 2011 18:13:38
Nie wiem czemu nie zamiescilo sie drugie zdjecie:

Autor: Mery
E-mail: j.m.majchrzak@wp.pl
Data: niedziela, 19 czerwca 2011 22:40:03
Rozpoznaję je jako skoczogonki . Sposoby walki są podane w naszej Bibliotece, na stronie:
http://www.forum.storczyki.pl/viewtopic.php?f=17&t=533
A podobizna lepsza jest na stronie:
http://chwastowisko.wordpress.com/2010/01/11/skoczogonek9/
Życzę powodzenia w walce.Maria.

Data: poniedziałek, 20 czerwca 2011 06:08:39
Dziekuje Pani Mario.Akurat podane tam preparaty sa dla mnie bezuzyteczne ze wzgledu na miejsce zamieszkania.Ale dziekuje za diagnoze.

Autor: Małgosia
E-mail: m.wegner@op.pl
Data: wtorek, 21 czerwca 2011 07:22:34
Agata u mnie raz się pojawiają raz znikają - ale żeby jakoś szczególnie szkodziły storczykom nie zauważyłam. U mnie doskonale działa na nie ignorowanie

Autor: Robert Kubacki
E-mail:  
Data: wtorek, 21 czerwca 2011 10:12:32
Witam.
A ja, mając niemiłe wspomnienia, starałbym się je 'zlikwidować' :-)
Wikipedia m.in. podaje cyt. "Występują licznie w różnych wilgotnych środowiskach, we wszystkich typach gleb, ściółce leśnej, mchu, a nawet na śniegu. Odżywiają się martwą materią organiczną lub roślinami, przyczyniając się do rozwoju mikroflory glebowej. Wiele gatunków jest szkodnikami upraw szklarniowych."