Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Strąki u dendrobiów
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: dorota
E-mail: dorotapiotrowiak@op.pl
Data: piątek, 18 listopada 2005 10:37:26
Dzień dobry!
Oto czteromiesięczne strączki wyhodowane na "własnym parapecie".
Parę tygodni temu jedna z roślinek zaczęła wypuszczać pęd kwiatowy (pewnie żeby skrócić męki czekania)

Data: piątek, 18 listopada 2005 10:40:35
...i jeszcze jedno zdjęcie

ciekawe ile jeszcze tego czekania

Pozdrawiam
Dorota

Autor: Marzena Rymin-Kozłowska
E-mail: marzenkakozlowska@op.pl
Data: piątek, 18 listopada 2005 11:12:25
U mnie dendrobium też ma takie pąki, ale od dwóch tygodni. I rosną w oczach.
Nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale wydaje mi się, że juz niedługo.
Pozdrawiam marzena

Autor: Witold Hanak
E-mail: wit6xra@interia.pl
Data: piątek, 18 listopada 2005 11:31:58
Drogie Panie,

Jeśli utrzymujecie zapylone kwiaty, a później rzeczone strąki na roślinie dla celów poznawczych czy do wysiewu , to ok...
Ale jeśli nie do wysiewu, to nie ma sensu ich zostawiać i lepiej obciąć, a jeszcze lepiej nie dopuszczać do zapylenia.
Roślina wytwarzając nasiona poświęca tej czynności wiele energii, zatem nie ma większego sensu osłabiania jej jeśli z tego nie ma być żadnych rezultatów.

Pozdrawiam
W.

Data: piątek, 18 listopada 2005 12:39:18
Witam!
... i dlatego dziwią mnie te nowe pąki kwiatowe. Żywotna bestyjka
Roślinka w rzeczywiści podupadła na zdrowiu, tak że musiałam nowe keiki
"schować do worka". Mają się już całkiem dobrze

Pomału gromadzę "wyprawkę" Czyli: organizuję odpowiednie jałowe
warunki oraz pożywkę. Ale nigdzie nie doczytałam o tej "magii tworzenia się
nowego istnienia".

Poczytałam Pana wcześniejsze wypowiedzi (te z poprzednich lat również),
gdy szukałam wskazówek na temat rozmnażania storczyków.
Nieśmiało proszę, czy mógłby Pan podzielić się informacjami
o swoich sukcesach dotyczących wysiewu i wzrostu storczyków?
Może tym razem uda mi się nakłonić Pana do zwierzeń